You are at:
Taarbæk skole set fra vandsiden

Hvem er vi

Taarbæk Skole har den skønneste beliggenhed med Dyrehaven i baggrunden og Øresund i forhaven. Skolen går fra 0. til 6. klasse med én klasse på hver årgang.

Værdigrundlag og visioner

Taarbæk Skole er en skole, vi er glade for og stolte af at være en del af.

Flyvefærdige børn

På Taarbæk Skole sætter vi gode spor til det videre liv

En lille skole

Taarbæk Skole er en folkeskole fra 0. - 6. klasse

Ordensregler på Taarbæk Skole

På Taarbæk Skole tager vi hensyn til hinanden og udviser respekt for skolens bygninger og ting.

Trivsels- og mobbepolitik

Vores mål er således en skole, hvor alle trives og føler sig set, hørt, forstået

og trygge ved at være den, de er

Taarbæk Skoles naturfaglige profil

Skolens placering med Øresund i forhaven og Dyrehaven i baghaven giver rig mulighed for at inddrage lokalmiljøet i den naturfaglige undervisning.

Princip for skolen i naturen

Taarbæk Skole har en unik placering med nem adgang til både hav/strand, skov og å hvilket giver nogle helt unikke muligheder for at inddrage naturen i undervisningen.

Skolens arbejde med børn i sårbare situationer

På Taarbæk Skole har vi konstant fokus på at blive bedre til at hjælpe børn i vanskeligheder.

Indsatstrappe

Grafisk illustration af forebyggende og indgribende indsats.