You are at:

Trivsels- og mobbepolitik

Taarbæk Skole nyder fordel af at være en lille skole, og derfor kan vi tilbyde et tæt og nært lokalmiljø, hvor alle kender alle.

Det har stor betydning for trivslen af flere grunde, blandt andet fordi konflikterne ikke skjuler sig så let, der bliver taget hånd om dem tidligere og børn er ikke så tilbøjelig til at mobbe nogen, de kender godt.

Vores mål for trivsel

Vores mål er således en skole, hvor alle trives og føler sig set, hørt, forstået og trygge ved at være den, de er.

Herigennem får børnene den ro, der skal til, for at de kan bruge deres energi på at lære og udvikle sig.

Det er vigtigt for os, at det daglige såvel som det langsigtede arbejde med trivsel har ”retning”, samtidig med vi fastholder den fleksibilitet og plads til det individuelles særpræg, som altid har gjort nye, gode idéer velkomne i undervisnings- og pædagogmiljøet på Taarbæk Skole.